miasvikt

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Marie - 12 november 2012 07:46

Så var det dax igen.

Veckans resultat borde ha blivit bättre, men det var lite väl mycket gotte i helgen. (Tjuvvägde mig innan helgen, och då var det faktiskt mer minus.) Choklad i fredags och kladdkaka i lördags. Sen hade vi gäster i lördags,som gjorde att jag inte kom i väg på min träning. Men så är det ju ibland.


Veckans resultat: -0,8 kg

Det får jag vara MYCKET nöjd med.


Dessutom är jag inte längre (enligt BMI skalan) fet utan "bara" överviktig. Mitt BMI är nu 29,8!!!


Nu gäller nya friska tag.Förra veckan blev det heller ingen ordning med mat vissa dar. Och inte riktigt den träning jag tänkt mig. Måste ut på längre PW, även om det råkar regna!


Träning förra veckan:

Mån: Aerobic 45 min

Tis: Jympa 30 min

Ons: PW 40 min

Fre: Joggning 30 min

Sön: PW 60 min+ Pilatess 25 min


Firade Fars dag i går. Jag köpte Räksmörgåsar till frukost. Jag tog en jag med. Första biten bröd, sen i somras. Och magen protesterade nästan genast. Magknip och svullen. Så jag åt inte upp hela. Flickorna hade ritat fina teckningar till sin pappa.


Shopping!!!

Sen bar det iväg till Ullared på förmiddagen igår. Jag och maken tog en vända dit, vi har ju inte så långt. (Och det var faktiskt han som ville dit! :) ) Fyndade en fin tröja, som såg ut som en Odd Molly kofta, fast mycket billigare förstås!


Sen blev det även en ny tränings DVD. Pilatess, med olika program. Den testade jag i går kväll. Och du jäkel vad jag fick jobba! På omslaget stod det att det var 2x20 minetrs program. Men det stämde inte. Det fanns fler program, dessutom olika långa. Men det gör ju inget. Bra med omväxling!

Dessutom köpte vi pepparkaksdeg, så jag och ungarna ska baka idag!


Sysselsättning för övrigt i helgen:

Fick ihop min fina Lucia och tärnan. I kväll får jag montra ihop tomten och börja med nästa figur! Perfekt pysselväder.


Mitt höstrusk pyssel :)

 


Träning idag:

Får bli en längre PW. På med reflexväst och bege sig ut!


Ta vara på livet! //Marie









Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards