miasvikt

Alla inlägg under februari 2013

Av Marie - 28 februari 2013 13:23

Så härligt väder. Som jag har längtat!!!!


Igår joggade jag, utan isbroddar!!! Avverkade 3,44 km på 22 min och 40 sek. Snittat alltså 6,3 min/km! Utan nån vidare anstränging och ibland över snöiga, bitvis isiga stigar!  Bådar gott, vill jag lova. Med intervallträning, fartlekar och annan träning ska jag klara målet på 5 km under 30 minuter.


Kost igår:

Det blev lövbiff, med blomkål/broccolimos. Sallad till det. Gott gott!!!


Träning Ikväll:

Ingen träning idag. Vi ska till Ullared en sväng ikväll. Både Gekås och Net on net. Lilltjejn fyller år på lördag, så vi ska se vad vi kan hitta på.


Vikt idag:

78,5  

 resultat för veckan: -0,5!!!!

Nu kanske det äntligen lossnar!!!!!



Ha en underbar dag!!!/Marie





Av Marie - 27 februari 2013 14:31

Jag vet att det kommer bakslag, men gud så skönt att äntligen få lite sol och värme!!!! Terapi för kropp och själ!

 


Igår skyndade jag mig hem, för att kunna gå en långrunda i det underbara vädret. Så det blev över en timme i dagsljus, var hemma lagom till 18, när jag lagade kvällsmat!


Idag blir det joggingtur... Fortfarnde lite seg i benen efter kickboxningen. Men jag tar det lugnt.


Måtte detta hålla i sig, några dar nu!!


Imon är det invägningdax...


ha det gott /Marie

Av Marie - 26 februari 2013 11:48

Jodå, rätt okej idag. Lite ont, här och där dock...

Testade min nya dvd igår. Det blev Kickboxning! Roligt, jobbigt och bränner nog fett!!!!

5 min uppvärming, 20 minuter träning, och sen 5 min nedvarvning. Intensivt och krävande!!!

Lite  knepigt att hänga med, i alla turer, men övning ger färdighet!


Idag Pw! Så jag har friska ben, inför joggingtur imon. Dessutom träningsvärk....




Ha en bra dag! /Marie

Av Marie - 25 februari 2013 15:21

Men har inte hunnit, eller haft ork och kraft att blogga.

Om nu utifall att någon saknat mig....


Har jobbat, jobbat, jobbat senaste veckan. Avslutade dock med stil! Nämligen i Malmö, med Mellon som höjdpunkt. Ungarna tyckte det var kanon, så nästa år får vi väl åka igen. Mysigt att bo på hotell en helg oxå, hela familjen!


Träning föregående vecka:

Tis Pilatess 30 min + Styrka 20 min

Ons Pw 50 min

Lör PW 50 min

Sön Jogging 25 min


Vikt förra veckan: +/-0, dvs 79,0... Ska vara glad att det inte blev nåt plus!!!


Planerad träning:

Ska testa "Bob Harper" dvd:n idag. Blir nog svettigt och härligt!!!!

Joggingturen igår, gick ganska bra. För trots skitunderlag, klarade jag 3 km på 20 min och 20 sek. Så när det blir barbacke, ska det inte vara några problem att dra upp tempot, för jag tog inte i nämnvärt igår!


Ha det gött!!! /Marie



Av Marie - 19 februari 2013 12:40

Oj oj. Försöker verkilgen inte stirra och stressa för mycket. Men just nu är det svårt. Har tusen saker som "måste göras" på jobbet. Och vill få till tid till träning, familjen och maten och allt annat...

Det ska väl lugna ner sig, så småningom.


Träning föregående vecka:

Mån 40 min PW

Tis Pilatess 30 min + Styrka 20 min

Ons 40 min PW

Tors Jogging 25 min

Lör 50 min PW

Sön Jogging 20 min


Jag åt lite mer kolhydrater, innan jag joggade i söndag. Och då kändes det inte så tungt i benen.

Klarade 2,4 km på strax under 17 minuter, ca 20 sekunder snabbare än i tordags alltså!!! Så nu kan jag upp tempot! Just nu gäller det att få många meter i benen och hastgheten får komma sen.


Planerad träning:

Ingen träning igår ... Men idag, tänkte jag köra ett kombinerat Pilatess/strykepass igen!


Övrigt:

Sjukstuga hemmavid fortfarande. Maken var sjuk hela helgen och ligger fortfarnde. Jag har ännu så länge klarat mig.


Mer träning vankas det hemmavid. Har köpt 2 nya träningsdvd, som jag väntar på.

Sen är det bara att köra på!! Ska bli skoj (och jobbigt!;)


   


Ha det gött!!! /Marie





Av Marie - 15 februari 2013 12:04

Nu ger jag snart upp. Det är så tungt i joggingspåret. Klarade av 2,4 km, på 17 minuter igår. I snömodd och kyla. Usch. Har tänkt om lite, måste nog ladda med mer kolhydrater innan jag joggar, annars orkar jag inte.

Benen får jobba på bra, för att orka, likaså tungt psykiskt att liksom inte komma nån vart. Måtte detta ge utdelning när våren behagar visa sig!!!


 Planerad träning:

Idag blir det ingen träning.  Imorgon lång joggingtur och på söndag långpromenad.


Vårlängtan

Längtar till våren. Till ljuset och värmen! Mycket gratismotion oxå, för då har jag min trädgård att pyssla i. Ska börja planera vad som behöver fixas! Och jag längtar till maj, då jag ska springa i Vårruset. Sen ska vi lägga om taket till våren... Så det drar väl med sig mer arbete. Ja just det, altanen ska fixas klart. Vi ska lägga nytt tak där också, och sätta in nya altanfönster. Men det ska bli roligt!


Kost:

Det blir nåt gott ikväll. Och jag tror jag ska ta ett glas rött! Försöker äta mer nu, måste det, för att kunna fortsätta minska i vikt!


Helgens planer:

Till helgen blir det antagligen Busfabriken. Barnen har efterfrågat detta.  Så jag får väl köra dem till Halmstad, imorgon förmiddag.


Ha en bra helg! /Marie






Av Marie - 14 februari 2013 14:16

Jaha... eller nähäpp kanske.


Vikt idag: +/- 0, dvs 79,0


Analys: Jag har ätit för dåligt, för sällan och för lite grönsaker. Bot och bättring krävs! Fuskar man, så måste man korrigera! Märks att det blir svårare och svårare att gå ner i vikt nu. Varenda hekto kräver en jäkla massa arbete!!


Träning:

Fortsätter ganska enträget, trots att det just nu är tråkkkiiiiggggttt!!!!!

Idag, ska jag plåga kroppen, med ett ganska kort, men snabbt joggingpass. Jag har ju mitt mål att sträva efter där!Imon ska kroppen få vila!


Kost:

Igår köttfärsröra, med grönsaker. De andra i familjen fyllde detta i pitabröd.

Ikväll blir det kyckling. Har inte bestämt tillagningen än !


Kämpa på!!!!! /Marie

Av Marie - 12 februari 2013 09:05

Känns som jag står och stampar. Är så otålig.... Tvingar mig till egen tid och träning. Tycker det är tråkigt att laga mat och äta.. Inspirationslös helt enkelt. Men jag tränar ändå... Vet att det släpper så småningom.


Träning föregående vecka:

Tis Jogging 20 min+ styrkepass 20 min

Tors Jympa 30 min

Fre Aerobic 50 min

Lör Pw 30+ 40 min

Sön Joggning 25 min+ Pw 30 min

Utöver detta, körde jag ett Yoga pass, på måndagen, 45 minuter, men det räknar jag inte som "riktig" träning.


Joggingturen i söndags, var så jäkla seg. Snömodd, med is under. Stampade runt i tapetklister, typ... Tunga ben, tungt underlag, blä!!!! Men jag gav inte upp. Rundan tog betydligt längre tid än vanligt. Just nu är det viktigaste att få till sträckan, hur lång tid det tar kan jag börja arbeta på om ett tag. Dvs pressa ner kilometertiden, till ca 6,5 till att börja med.

MEN!!! Måtte det vända snart.


Planerad träning:

Blev en pw igår. Idag SKA jag köra ett pilatesspass. Måste sträcka ut mina trötta leder!


Kost:

Igår långkok, nötbog. Till det grönsaker, cous cous och sås.


Övrigt:

Lilltjejen är fortfarande inte okej. Så inget fritids idag heller. Fast tur i oturen, att det inte är nån skola denna veckan, så båda barnen får vila ut och komma pigga och raska till skolan nästa vecka! Otroligt att vi andra i familjen klarat oss från att bli så krassliga. (bäst att inte ropa hej ännu...)


Kämpa på ni som hittar hit! /Marie

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards