miasvikt

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 30 januari 2013 10:12

ÅÅÅÅÅ vad det satt långt inne. Har harvat runt i 80 träsket så j-vla länge!!!!

Men för andra veckan i rad, håller jag mig nu under 80 strecket, och då är det officiellt!


Vägning idag: 79,7!

(Och då väntar ändå "roliga veckan" snart... )


Total viktnedgång: -11.3, sedan augusti 2012!

Vägde då in mig på 91(!!!!!). Fast jag har faktiskt vägt mer, det var innan semstern 2012...


Så nu har jag sagt ajö till 90 OCH 80 talet!!!


Nästa delmål: Under 75, innan påsk.

Jag är 167 lång, så målvikten (som jag anser är realistisk att sträva efter!) är 67-68 kg.


Känner mig otroligt duktig och tillfreds med mig själv. Har hittat en hälsosam, stabil viktnedgång och äter och motionerar lagom mycket. Och har fixat det alldeles alldeles själv! Så jag fortsätter nu neråt!

Belöningen: Ökat självförtroende och ett friskare liv!


Kost igår:

Långkok: nötbog, till det ugnsrostade rotsaker och cocktailtomater.

Och det blev över till lunch idag!


Träning igår:

Pilatess pass. Det var slitsamt, för jag har inte kunnat köra det på ett tag nu, pga axeln. Känns i magen idag, vill jag lova!


Träning idag:

Strax en promenad, innan lunch (vab idag oxå...) Ska tydligen blåsa upp till storm här, håller det sig lugnt  i eftermiddag så tänkte jag faktiskt ut och jogga! Annars inomhusträning.


Hoppas ni får en fin dag! /Marie

Av Marie - 29 januari 2013 12:29

Helt euforisk iaf! Det var så himla skönt att ge sig ut och jogga igår!!!! Jag hade ju satsat på att gå in i Iforms program, i vecka 4 av 12, för att klara halvmilen.


Jag värmde upp lite hemma, sträckte ut leder och muskler och startade runadn med att gå i rask takt 3 minuter. Sen skulle jag jogga 4 minuter, var det tänkt. Men det kändes så bra, så det blev 9 minuter och sen nedvarvning 3 minuter rask gång! Jag hann 2 km, på 15 minuter!

Så jag flyttar helt enkelt fram mina ambitioner och träningspass. Vecka 6 passar bättre.

Härligt och otroligt...


Idag Vab, hinner då träna lite hemma. Har redan tagit en promenad till affären, i snöslask...


Ha det gott! /Marie 

Av Marie - 28 januari 2013 07:44

Oj oj... Det blev inte mycket träning i slutet av förra veckan. Livets alla måsten, sprang ikapp mig! Kompenserade det hela dock med att igår, avverka många minuter träning!


Nära nervsammanbrott....

Fast det måtte väl räknas som träning, att i 4(!!!!!) timmar hålla på att montera matsalsmöbler. Jag sa nog ett och annat fint ord emellanåt.   Maken gav upp efter en halv stol. Inget tålamod. Så där stod jag till halv ett på fredagkväll. För möblerna skulle f-n i mig bli klara!!!! Och det blev de. Ekstolar, med skön mjuk dyna. Men som jag fick slita.....


Släktkalas i lördas, även om jag hade förbeställt mat, är det ju ändå mycket att pyssla med. Jag förberedde några snittar, tomatsoppa till förrätt och pannakotta (vanilj+lime/apelsinsmak) till efterrätt.   Trevligt var det iaf!

Och mycket mat blev det över. Så igår åt vi sallad, frukt och kallskuret kött till lunch!


Träning föregående vecka:

Mån PW 40 min

Tis PW 50 min

Ons Styrkepass 20 min

Sön PW 70 min+ Jympa 30 min


210 minuter sammanlagt!


Planerad träning:

Nu börjar jakten på halvmilen. Kör återigen Iforms program. Hoppar dock in direkt på vecka 4, (av 12 sammanlagt) Jag har betydligt bättre kondition än i höstas och hoppar över de första veckorna! Skitväder ska det tydligen bli framöver. Så idag ger jag mig ut  i joggingspåret, sen får de bli inomhusträning fram till torsdag!


Ha det gott!! /Marie





Av Marie - 24 januari 2013 08:40

Jaha. Då är resa beställd och bokningsvgift betald!

Vi får med andra ord, garanterat sol och värme i sommar.

Zakynthos blir det.

Ingen billig historia, men denna sommar vill vi allt ha lite varmare och ha det gott!


Bilder från hotellet.

     


Träning igår:

Är ingen vintermänniska, men härdar ut. Igår blev det dock för jädra kallt. Ingen promenix, i -16.... Men, ett träningsprogram hemmavid körde jag. En genomkörare för kroppen, så gött!!!!!


Planerad träning:

Är så himla sugen på att börja min jakt på halvmilen... Klarde det ju i höstas och om det inte är för kallt ikväll, ska jag banne mig ut en sväng! Isbroddar på! Annars blir det en pw.


Kost igår:

Det blev torsk och lax i ugnen. Snabbfräste lite röd paprika och purjolök som jag la över och packade in i folie. Jag åt blomkål till detta, de andra i familjen även ris.



Ha det gott! /Marie

Av Marie - 23 januari 2013 13:34

Äntligen!

Nu har solen hittat hit! Energin ökar med ljuset. Härligt.


Träning igår:

Vågade inte mig på nån Aerobic. Aktar mig noga nu. Efter städning, tvätt och matlagning, värkte det igen. Skynda långsamt....Det blev en långpromenad på 5,5 km istället, på 50 min.


Mål 2013

Måste kolla in på nätet lite olika träningsupplägg och planera mitt mål, om att klara 5 km, på 30 minuter. Först och främst, måste jag först klara 5 km,och SEN pressa ner tiden.


Övrigt:

Omorganisation på jobbet... Byter tydligen chef, men ska ha typ samma arbetsuppgifter. Blir nog bra det med!


Hoppas ni har sol hos er!!! /Marie



Av Marie - 22 januari 2013 09:22

Behöver nya mål och Utmaningar nu!

Därför ska jag, förutom att medverka i Utmaningen 2013, som pågår 10 veckor, även ha några andra mål.


Mål 1.

Styra upp min kosthållning (igen...) Märks att jag stressat och slarvat senaste veckorna nu.

5 måltider om dagen! Rutiner, rutiner!!!!!


Mål 2.

Jogga 5 km på 30 minuter.

Flera delmål för att kunna klara detta.

Start: Nästa måndag! YES!!!!


Mål 3.

Ska klara att gå ner till min målvikt, till maj månad.

Även här flera delmål på vägen.


Mål 4.

Hålla nollan, dvs till årets slut, stanna på min målvikt!


Övrig träning:

Ska fortsätta röra på mig. Variera min träning. Träna 5-6 gr/vecka, precis som jag gjort hela hösten!

Min arm+axel, börjar redan bli bättre, om än något blå och värkande. Så idag, blir det ett träningspass (dock utan överkroppsövningar) Jag har fått ett träningsprogram från Företagshälsan, som jag ska följa, för att komma till rätta med axel och arm. Jag hade väl änglavakt, som inte bröt armar eller ben.


Ta vara på livet!!  /Marie










Av Marie - 21 januari 2013 09:39

Har inte haft tid eller ork att blogga senaste veckan. Nya arbetsuppgifter som ställer till det lite på hjärnkonotret dessutom! ;)


Jaja, lite nytt då:

Precis när axeln började bli bra... Skit skit skit!!!! Jag körde 2 olika kortare träningspass i lördas. Så skönt att äntligen börjat träna igen.

Säg den lycka som varar...????!!! Igår i pulkabacken, slog jag mig så in i he-vete. Trodde först armen gått av. Riktigt så illa var det inte. Jag måtte ha världens starkaste benstomme. Fick både min man+ min dotter + mig själv över min arm, när vi landade efter en kort luftfärd. Aj aj aj... Idag svullen och blå underarm+ att den redan onda axeln är ett enda stort blåmärke. Och allt självförvållat... Så det blir pw:s några veckor till då. Och möjligtvis motionscykel. Suck och blä!!!


Positiva tankar:

Idag börjar UTMANINGEN!!!!  (Se länk i högra fältet, här på bloggen. )

Min målsättning under dessa 10 veckor: 200 minuters träning/vecka  och 5 kg ner i vikt.


Ha det gott!! /Marie


Av Marie - 14 januari 2013 12:43

Vi har avverkat en helg i hälsans tecken, på Kosta Boda Art Hotell.  (En natts övernattning)


Vipavdelningen för oss själva, i 2 timmar och så hann jag med lite träning i gymmet oxå! Sen god mat på kvällen, förstås!


Lite bilder....


Glasbaren...

 


Vip, SPA...

 


Badtofflor på....

 


Ett glas rött, i glasbaren...

 


Snacks i vipen,spa avdelningen...

 


Nu fortsätter året, lika bra som det börjat!


Ha det gott!/Marie

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards