miasvikt

Alla inlägg under december 2012

Av Marie - 28 december 2012 14:38

Lite ledigt mellan varven. Skönt. Tog nåra dar att fatta att det var ledighet som gällde.

Lite stress och jäkt, men vi har klarat det värsta. Struntar i rean oxå. Vi var i Helsingborg en snabbsväng. En natt utan barn, härligt!

 Men denna köphysteri gjorde oss helt kollriga. Så det blev bara varsistt par öronhängen till mina båda flickor. Och ärligt talat: Vem ska ha alla dessa kläder och prylar i affärerna? Både jag och min man, fick nästan panik av att se all denna hysteri!!!För mycket saker har vi ju redan...


Viktmässigt:

Invägning i onsdags: +0,1 kg.

Och det var precis att vågen slog över, så det är väl egentligen ännu mindre viktuppgång. Nu blir det mer träning frmaöver. Långpromenad igår, jätteskönt väder!


Träning:

Ganska bra sista veckan. Fick ny Yogamatta i julklapp och den har jag använt! Den var kanon. Köpte tidningen "Må bra". Medföljde en träningsDVD. Den var en genomkörare vill jag lova! Roligt att variera sig lite.


Övrigt:

Röjer och städar undan lite nu. Släktträffar i all ära, men nu klarar vi oss defintivt ett bra tag till. Till och med jag fick tuppjuck till slut...

 Laddar nu upp inför Nyår och stundande Högtidsdag. (Fyller jämt snart och då bar det iväg på en härlig Spa-resa!)


Ha det gott ni som hittar hit! /Marie





Av Marie - 21 december 2012 10:06

Nu börjas det snart. Det stora forsseriet. Fast vi ska försöka undvika de värsta fällorna.

Imon bär det iväg till svärmor, vid lunch. Så då hinner jag ta en långpromenad innan. Idag planeras städryck hemma.

Ska nog gå bra i jul, känner jag! Avsätter tid för träning/promenader. Och tar EN tallrik mat. äter man sakta, ska väl ingen märka. (För fyyyy vad människor bry sig om vad man äter och inte äter. Blir så trött på allt trugande!!!) 

Räknar med +/- 0 i vikt över jul+nyår.


Tar med en god sallad, till svärmor. Med apelsin, rödlök, fetaost och tranbär och oliver. Skitgott! Det blir mitt bidrag till julbordet. (Plus en flaska gott rött vin!)

Inget godis har jag gjort i år. Har köpt godis istället. Kanske att jag hinner med att göra chokladmaränger ikväll. Det ska bli små gebort paket i såna fall!


Nu hinner jag nog inte blogga, förrän efter juldagen, nån gång....


   


Ha en strålande jul och tänk på de som har de svårt ! /Marie


Av Marie - 19 december 2012 07:31

Jaha. Åter onsdag. Körde ett litet städryck hemma igår.  Idag eller imon ska det handlas mat och det allra allra sista i julklappsväg! I Ullared, hittade jag flera roliga grejer, som tur var.


Vikt idag: -0,9!!!

Total viktnedgång: -10,2 kg!  


Inte illa pinkat! Men jag har som sagt detoxat de senaste dagarna.  Dvs måndag+ tisdag. Vilket inneburit: ordentlig frukost, 3 "soppor" under dagen och riktig middag på kvällen.


Men mitt nästa delmål är nu INTE ouppnåligt. Ska absolut klaras av innan nyår! Fortsätter under julledigheten med mer träning. Skönt att kunna vara ute när det är någorlunda ljust! Och om 2 dar vänder det. På fredag är det ju vintersolståndet. UNDERBART!!!!

    


Träning igår:

Vinter och mörker är inte min grej. Usch och fy och blä! Så igår blev det, till slut, ett Pilates pass om 32 minuter. Kändes i magen vill jag lova. Men klarar övningarna milsvidder bättre än i början!


Träning idag:

Ska sluta lite tidigare idag, skolavslutningdax nämligen. Så idag blir det promenad i dagsljus!!!!


Övrigt:

Lite halvkris annars.... Jag har glömt mitt kaffekort hemma. Hur ska jag klara mig fram till klockan 9 utan kaffe??? Snacka om i-lands problem...

Idag blir det julpyssel hemma vid. Tänkte fixa lite hemmalagat gotte och en kaka eller två!


Ha det bäst!!!! /Marie

Av Marie - 18 december 2012 13:00

Börjar kännas i kroppen och knoppen, att det varit en hel del nya arbetsuppgifter på sistone!

Det ska bli så skönt med julledigt!!!!


Detoxen går ganska bra. Vet att dag 2 och 3 brukar vara värst. Bara att bita ihop.

Snabbsväng till Ullared igår, med maken. Först Utvecklingssamtal och sen for vi! Det blev några julklappar och andra saker till hushållet. Jag köpte mig lite nya snygga underkläder och ett par svarta, blanka  tights, med dragkedja i sidan. Blir kanon till min glittertopp!


Träning i går:

Näe, det blev inte tid till det :(  Vi var inte hemma förrän vid halv 8 på kvällen, och då blev det  inslagning av paket!

Idag: Tänkte jag ta en promeix, om det inte snöar för jäkligt vill säga. Isdobbarskorna står redo! Då blir det Pilates!


Oj oj, vad många som är krassliga på jobbet. Riktigt krassliga till och med. Jag vill då inte få nån influensa så här nära inpå jul! (Eller under julledigheten heller för den delen...)


Njut av livet! //Marie

Av Marie - 17 december 2012 12:04

Måndag.... Känner mig allmänt däst...


Kör en minikur, inför julen. Äter frukost och middag som vanligt, ersätter andra mål med en Detoxsoppa. Dvs mellanmål x 2 och lunchen!


Föregående veckas träning:

Mån: Workout 50 min

Tis: Pilates 33 min

Tors: Zumba 20 min + Styrka 15 min

Fre: PW 40 min

Lör: Bowling 1 timme... (Träning och träning, kan väl diskuteras ) Men duktig var jag! 4 strike på raken!

Sön: PW 40 min


Denna vecka blir det till att pressa in egen tid!

Hade en trevlig helg i alla fall. Lite julshopping avklarad!


Ha det gott! /Marie





Av Marie - 14 december 2012 15:21

Om några timmar bär det av norrut. Vi ska fira helgen, hos några släktingar. Julshoppa och bowla!


Träning igår blev det i from av både ett 20 minuters pass Zumba, jobbigt!!! Och ett kortare styrkepass på ca 15 minuter. Idag har jag hunnit med en PW på 40 minuter. Isdobbar på, köpte i går! Nu kan jag gå på i rask takt, på is och snö!


Lite bilder bjuder jag på inför helgen! Kallt i morse, -17 grader. Usch... Nu skulle det visst bli lite mildare.


Bild 1. Lussekattsbak och morotskaka!


 



Bild 2. Katten Stina... Hon gillar INTE kylan!

 



Bild 3. Vår lilla gran på altanen. Iskristaller på rutan...




Bild 4. Altanfönstret. Syns hur kallt det är. Klockan är 12, och solen orkar knappt lysa...

   


Ha en underbar helg och stressa inte!!! /Marie


Av Marie - 12 december 2012 08:10

Nu rusar tiden igen... Men som sagt: finns inga ursäkter, för att INTE ta hand om sig själv!



Vikt idag: -0,8 kg

Totalt: -9,3 kg.


Och då har jag ändå avverkat, 2 kalas i helgen och inte riktigt skött maten! Dessutom december, med alla dess frestelser...


Träning igår:

PW 20 min och Pilates ca 30 minuter.

Nu har jag kört Pilates några gånger, så nu kan jag hänga med bättre i övningarna. Riktigt "magdödande", vissa delar.


Planerad träning idag:

Tänkte ta en promenix. Har kört mycket styrka och pilates nu, så nu måste jag variera lite! Fast det är kallllltttt....     


Kost igår:

Lunch, hammalagade kötfärsbiffar, med sallad (matlåda på jobbet)

Middag: En liten bit hemmalagad pizza, med mycket broccoli till.


Övrigt:

Bilen återuppstånden! Bränslepumpen bytt. Så nu går den några mil till. Jag fick ju några gratispromenader igår, i kylan, till och från bussen. (Räknar inte med detta i min träning)


Planerar resa till helgen, vi ska köra norröver. Julklappsshopping och bowling, står på schemat! Och har meddelat, de vi ska besöka att inte bjuda på fika!  Mat räcker gott och väl.


Flera på jobbet, är hemma i magsjuka. Likadant, ungarnas skola. Usch... Vill inte bli sjuk. Vinterkräksjuka, är det absolut värsta som finns. För några år sedan, låg jag sjuk hela jul. Var väl så där skoj... Inte ens skoj, som bantningskur!!!!


Lev väl! /Marie







Av Marie - 11 december 2012 14:51

Bilen ville inte vara med längre igår. Min man försökte att återuppväcka den från de sälla jaktmarkerna, men nej...

Så idag buss till jobbet, men det går väl det med.  Och bilen står på verkstan   

Idag var det dessutom myndighetsbesök på jobbet, så lite stressad kom jag till arbetet en halvtimme, innan de vara på plats. Gick bra i alla fall.   


Nu ska jag strax iväg och hämta lilltösen, som är på sin avslutningsträff, med kyrkan idag. Nej, vi är INTE speciellt kyrkliga av oss, men nu är det kyrkan som ordnar aktiviteter där vi bor, så inte mycket att välja på. Det andliga får man ta för vad det är!


Träning igår:

Hann med ett pass Workout, 50 minuter!


Träning idag:

Promenad, eller Yoga eller båda... Beror på tid (som det verkar vara alldeldes för lite av ...)


Kost:

Sköter mig någorlunda. Känner dock av sockersug.... Nu kan jag inte ha nåt hemma!


Ha det gott i vintermörkret! /Marie


Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards